mardi 9 mai 2017

Talk about the news!






                                  MEDIA RESOURCES

                             http://www.simpleenglishnews.com/
                                 http://newsineasyenglish.com/
                                   http://www.newsy.com/
                                       http://learningenglish.voanews.com/

  CURRENT EVENTS PRESENTATION
 

Name

Intro :
-          Greetings
-          Personal intro  
-          Channel info
-          Date of story


/2
Story :
-          Who/What/Where/Why/When/How

/8
Closing – recap of story and goodbyes


/2
Images /  Originality

/3
Grammar – correct use of tenses and vocabulary


/3
Pronunciation


/2
Total

/20

    
BREAK TIME FOR HELP AND THE BEST!
(Strategy)


How to get information ? 
Watch the news on television
Listen to the radio
Read the papers on line : Google : The times on line, BBC world, Time for kids, The New York Times on line (US), Mail on line (GB)…
Go to the school library

How to start?    
Today, I’m going to/I want to/I would like to talk about
….. in (+ country/ city).

ARTS / ENTERTAINMENTS
Books:
  JK Rowling wrote* another / a new novel .. it is entitled ( il s’intitule) …

Cinema : 

Spielberg ‘s last movie was released this week  (voix passive)… it is an action movie ..it is about a man who …

Music
Green Day released their last album … / There was a huge concert yesterday in London …
Drama (théâtre):
   Une pièce de théâtre : a play   une comédie musicale : a musical
Sports :  
battre un record : beat* a record ( Usain beat the 100 m record)
Gagner : win* (won, won)  / Perdre : lose *(lost ,lost)
 


 ADJECTIVES TO DESCRIBE A FILM
 http://member.tokoha-u.ac.jp/~dixonfdm/Writing%20Topics%20htm/Movie%20Review%20Folder/movie_descrip_vocab.htm
  http://www.esolcourses.com/content/topics/cinema/1/wordmatch.html

FILM REVIEWS
http://www.kidspickflicks  
http://www.kidspickflicks http://news.bbc.co.uk/cbbcnews/hi/reviews/default.stm.com/ 
http://www.teensreadandwrite.com/search/label/movie%20review

 https://www.commonsensemedia.org/movie-reviews/the-amazing-spider-man-2
 

 FILM REVIEW WORKSHEET



 POLITICS

La politique de santé du Président Obama :  Obama’s health  policy

Le Premier Ministre : The Prime Minister

Les membres du Parlement : The Members of Parliament
Le gouvernement :  the government
Les Sénateurs :  the Senators
Prendre une décision : make a decision
Assister à une conférence / une réunion : attend a conference / a meeting
Se réunir : meet / gather
Politique étrangère : foreign policy
Faire un discours : make a speech (on ..)
Voter : vote

  ECONOMICS


Les chiffres : figures 


       Le chômage: unemployment                                                                        

Le taux de chômage : the unemployment rate

Etre au chômage : be unemployed

Niveau de vie : standard of living

Augmenter : increase/ go up

Produire : produce / manufacture (dans le sens de fabriquer)

Démissionner : resign

Embaucher : hire

Protester : protest against

Etre mis au chômage : be made redundant (G.B)

Une grève : a demonstration

Manifester : demonstrate

Licencier, « virer » :  sack (G.B)   fire ( US)

Se mettre en grève : go on strike

Prendre sa retraite : retire

Un syndicat : a trade-union

Une usine : a factory

Une banque : a bank

Crise financière : financial crisis


   HUMAN CATASTROPHES

La guerre : the war

Une attaque terroriste : a terrorist attack

La faim : hunger
Tuer : kill / 3 people were killed (voix passive)
Blesser : injure /    5 people were injured (voix passive)
Mourir : die / A man died in a car accident/
Emprisonner : imprison/ jail/ put in prison
Enlever : kidnap, abduct

  NATURAL CATASTROPHES
Des incendies : fires ( Important fires destroyed thousands of acres in Greece)
Une tornade : a tornado
Un ouragan : a hurricane : a hurricane hit* Florida yesterday (hit,hit)
Un tremblement de terre : an earthquake
Un tsunami : a tsunami
Des coulées de boue : mudslides
La sécheresse : the drought
Inondation : flood /flooding
 


FOR THE 8TH GRADERS

CLASS WORK











FOR THE 9TH GRADERS



https://www.teachingenglish.org.uk/article/news
https://www.ted.com/topics/news 

 


YOUTH
FROM 
MANCHESTER

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire